Syrena 100

Syrena 100

Syrena 100 - pierwszy polski seryjny samochód

W lipcu 1955 roku podjęto decyzję o uruchomieniu seryjnej produkcji Syreny w FSO w Warszawie. Zmieniono założenia produkcyjne. Postanowiony mianowicie, że docelowa roczna produkcja osiągnie poziom 10 000 sztuk. Decyzja ta spowodowała konieczność zmiany technologii wytwarzania nadwozia. Do produkcji zakwalifikowane ostatecznie całkowicie metalową konstrukcję nadwozia o nieco zmienionej sylwetce.

W roku 1957 wyprodukowano 200 Syren, których elementy nadwozi były wykonywane ręcznie. Podobnie wykonano pierwszych 300 sztuk w następnym roku, ale dalsze egzemplarze miały już nadwozie wykonane z elementów tłoczonych. Należy tu podkreślić, że Syrena była konstrukcją kompromisową wynikającą z jednej strony z bardzo ograniczonych środków finansowych na ten cel. Z powyższych względów w tym pojeździe zastosowano znaczną liczbę części i podzespołów pochodzących z samochodu Warszawa, co przyczyniło się do dużej masy własnej pojazdu wynoszącej 950 kg.


Możesz przeczytać autentyczny artykuł opublikowany
w Motorze w latach 50-tych. Jest to test drogowy Syreny 100
Zajmuje 1,5 MB i wymagany jest Adobe Acrobat Reader do otwarcia
















POWRÓT DO MENU                 lub                 DALSZY CIĄG HISTORII

Syrena 100

Bagażnik

Syrena 100

Syrena 100

Wnętrze
Copyright 2004 - Luchio - All rights reserved.