Ogar


W 1977 r. wykonano w prototypowni FSO ciekawy samochód o charakterze sportowym. Był to Ogar 1500 oparty na zespołach PF 125p. Wykorzystano płytę podłogową, silnik oraz główne zespoły podwoziowe. Całkowicie nową konstrukcja było nadwozie wykonane z tworzyw sztucznych. Autorem projektu bryły nadwozia był doc. Cezary Nawrot w warszawskiej ASP. Charakterystycznymi cechami tego pojazdu były obłe kształty nadwozia, chowane reflektory i duże zderzaki spełniające wymagania norm bezpieczeństwa. Sportowy charakter tego czteroosobowego pojazdu podkreślały także koła jezdne z obręczami odlewanymi ze stopu lekkiego i wyposażone w szersze ogumienie promieniowe o wymiarach 175 SR-13". Przy nie zmienionym (w stosunku do PF 125p) rozstawie osi, długość samochodu wzrosła do 4455 mm, a jego wysokość obniżona została do 1320 mm. Do napędu Ogara użyto wzmocnionego silnika typu 1150.076/56 osiągającego moc 60,5 kW przy 5200 obr/min.