Cinquecento

CC

Ponieważ serwis "Ocalić od zapomnienia" ma na celu przyblizenie sylwetek wszystkich samochodów polskiej produkcji, a nie montowanych w Polsce, dlatego też nie ma tu obecnie produkowanych modeli Fiata czy Daewoo. Na stronie CC znajduje się tylko krótka historia modelu oraz jego polskie przeróbki, których nie sposób pominąć.

Historia modelu:
- Czerwiec 1991 rozpoczęcie produkcji (z silnikami: 704 bez katalizatora i 903 z wtryskiem i katalizatorem)
- Październik 1991 dochodzi silnik 903 bez katalizatora
- 11 grudzień 1991 Uzyskanie homologacji od Ministra Komunikacji na model 700, nr hom. 370 grudzień 1991 oficjalna prezentacja i rozpoczęcie sprzedaży
- Październik 1992 dochodzi silnik 704 z katalizatorem
- Kwiecień 1993 pojawia się klimatyzacja jako wyposażenie dodatkowe w modelach z silnikiem 900
- Maj 1993 w silnikach 903 cm3 zostaje zmniejszona pojemność skokowa do 899 cm3 (skrócenie skoku tłoka o 0,3 mm), dzięki temu modele z tymi silnikami trafiają do niższej grupy podatkowej i ubezpieczeniowej.
- Grudzień 1993 "Maquillage", czyli makijaż - nowe wskaźniki itp.
- Październik 1994 pojawia się model Sporting (silnik 1108 cm3)
- Luty 1995 wyprodukowany został 500 000 egzemplarz Cinquecento
- Lipiec 1995 zaprzestanie produkcji modeli bez katalizatora (ze względu na przepisy)
- Połowa 1995 pojawia się model SX - z bogatszym wyposażeniem
- 1996 pojawia się poduszka powietrzna kierowcy i pirotechniczne napinacze pasów jako wyposażenie dodatkowe dla modeli z silnikami 900 i 1100 Sporting
- Styczeń-grudzień 1997 Cinquecento jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Polsce w tym okresie
- 16 lipca 1997 został wyprodukowany MILIONOWY egzemplarz Cinquecento
- Marzec 1998 oficjalna prezentacja następcy - Fiata Seicento
- Pazdziernik 1998 - zakończenie produkcji.

Na zdjęciach modele :
- Seryjny model Cinquenento
- Zamaskowany prototyp CC oznaczony symbolem x1/79 ( 79 to rok rozpoczecia prac nad projektem ! ) podczas jazd próbnych w okolicach Bielska
- Cinquecento Bombix z OBR SM FSM - WIĘCEJ SZCEGÓŁÓW -
- Cinquecento z bagażnikiem firmy Galmet
- Cinquecento w wersji 4 drzwiowej - WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW -
- Cinquecento z napędem na 4 koła opracowany w Ośrodku Badawczo Rozwojowym FSM i FSO

Projekt X1/79
CC Truck z OBR FSM WIĘCEJ SZCEGÓŁÓW
CC z bagażnikiem Galmet
CC 4 drzwiowe WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW
CC z napedem na 4 koła