Polonez Kombi

Polonez Kombi

Ostatnia wersja

Na Międzynarowdowych Targach Motorytzacyjnych w Poznaniu w 1994 roku obok prototypu Poloneza Atu pokzano dwa ciekawe polonezy Kombi. Jeden, makieta w skali 1:1, z zamalowanym na czarno szybami co świadczy o braku wykonania wnętrza, drugi podobny do wersji produkownej, niestety nieco brzydszy o wersji pierwszej. Podobno wersja pokazana na targach miała naped na 4 koła, ale nie jestem tego pewien. Galeria ze zdjęciami tych obu prototypów znajdują się TU .

Produkcję modelu Kombi rozpoczęto w fabryce Daewoo-FSO na Żeraniu 15 kwietnia 1999 roku. To co jest napisane ponizej, to materiały z tzw. teczek prasowych Daewoo... dalekie są one od ideału (wazelinka...) ale to na dobrą sparwę jedyne źródło informacji jakie znalazłem:

Polonez powstawał w dwóch wersjach: rodzinnej (Polonez P-120 Kombi) oraz komercyjnej (Polonez P-120 Kombi Van). Polonez Kombi powstał na bazie modelu Atu Plus. Wymiary zewnętrzne, takie jak: długość i szerokość całkowita, pozostały bez zmian. Wzrosła natomiast nieznacznie (9 cm) wysokość auta. Zmiany nadwozia widoczne są w tylnej części pojazdu. Dodano piąte drzwi o dość ostro ściętej płaszczyźnie. W efekcie bryła nowego Poloneza nawiązuje swoim kształtem do klasycznych wersji aut kombi.

W Polonezie Kombi zadbano o wygodę i komfort prowadzenia pojazdu. W wyposażeniu standardowym zastosowano układ wspomagania kierownicy oraz możliwość regulacji jej wysokości. Zaprojektowano czytelną i przejrzystą tablicę rozdzielczą o estetycznych, opływowych kształtach. Zastosowano nowe elementy, takie jak podłokietniki, kierownicę oraz wewnętrzne lusterko. Samochód wyposażony jest w obrotomierz, a także mechaniczne otwieranie drzwiczek wlewu paliwa z miejsca kierowcy. Tablicę przyrządów wzbogaca zegar cyfrowy. Ponadto, w wyposażeniu dodatkowym proponowano elektrycznie opuszczane szyby drzwi przednich a także elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne. Polonez Kombi posiada instalację przygotowaną do montażu radia (antenę oraz przednie głośniki).

Polonez Kombi wyposażono w rzędowy 4-cylindrowy silnik 1,6 z wielopunktowym wtryskiem paliwa o stopniu sprężania 9,5, osiągający maksymalną moc 62 kW (84 KM) przy 5000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 130 Nm przy 3800 obr./min. W modelu tym zastosowano bezobsługowy układ rozrządu z popychaczami, który nie wymaga regulacji przez cały okres eksploatacji silnika.

Polonez Kombi posiadał kontrolowane strefy zgniotu, a także belki wzmacniające drzwi, które chronią pasażerów przy zderzeniach bocznych. Tylne drzwi wyposażono w zamki z blokadą zabezpieczającą przed otwarciem przez dzieci. Atutem Poloneza jest dobra widoczność we wszystkich kierunkach. Zapewniają ją szerokie szyby oraz dobrze przeszklone piąte drzwi.

Jednym z najistotniejszych atutów Poloneza Kombi jest przestronny bagażnik. Dzięki wyposażeniu auta w tylną kanapę dzieloną asymetrycznie w proporcjach 2:3, osiągnięto możliwość kształtowania przestrzeni bagażowej. Pojemność bagażnika wynosi 449 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta maksymalnie do 1539 litrów. Łatwy dostęp do przestrzeni bagażowej zapewniają piąte drzwi unoszone do wysokości 182 cm. Pod podłogą znajduje się koło zapasowe. Walory użytkowe Poloneza zwiększają standardowo montowane na dachu relingi.

Polonez Kombi Van wyposażony jest w metalową siatkę oddzielającą przestrzeń bagażową od części pasażerskiej. Element ten zabezpiecza i chroni podróżnych przed przedmiotami przesuwającymi się w czasie jazdy lub ostrego hamowania. W obu wersjach Poloneza istnieje możliwość montowania rolety winylowej zasłaniającej bagaż.




POWRÓT DO MENU                 lub                 DALSZA CZĘŚĆ HISTORII

Polonez Kombi

Polonez Kombi

Polonez Kombi

Polonez Kombi

Polonez Kombi

Polonez Kombi

Polonez Kombi
Copyright 2004 - Luchio - All rights reserved.